22 Ekim 2010 Cuma

Çevreci ve Sosyal Katılımcı Markalaşma Kazanıyor



21 Ekim 2010 tarihinde Yapı-Endüstri Merkezi tarafından düzenlenen “Konut Konferansı 2010” kapsamındaki “Markalaşan Konut Kazanıyor!” paneline TAG Platform kurucusu Banu Binat başkanlık etti.
Banu Binat, konuşmacılara söz verirken markalaşmanın gündelik yaşamın içinde yeralan bir kavram olduğunu ancak hayatımız için vazgeçilmez gereksinimimiz olan konut konusunda henüz yerleşmediğini söyledi.
Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Ali Dumankaya, alıcıların beklentisinin 2000'den sonra yükseldiğini, geleneksel pazarlama anlayışının değiştiğini ve bu yüzden markalaşmanın gereğini anlattı. Teknoloji ve sosyal medyadan yararlanan yenilikçi bakış açılarından söz etti.
DB Mimarlık Kurucu Ortağı Bünyamin Derman ise konuşmasında markalaşmanın zamanla gelişen bir gelenek sorunu olduğunu vurguladı.Tasarımlarında topluma ve meslektaşlarına sorumluluğunu önde tuttuğunu,  modern mimari yanında komşuluk ilişkilerinin de güçlü olduğu mekanlar yarattığını belirtti.
Siemens Ev Aletleri Pazarlama Direktörü Haluk Çelebioğlu, 150 yıllık geçmişiyle marka konusundaki kurumun geleneğinden bahsederken Siemens markasının özünü oluşturan ana unsurların etkileyicilik, dışa dönüklük, akılcılık ve performans olduğunu açıkladı. Kurumun zaman ve enerji tasarrufu, tasarım ve ergonomiyi tasarımın merkezine alıdığını belirtti.
Autodesk Akdeniz Bölgesi Satış Müdürü Kostas Samaras, mimar ve mühendislerin tasarımlarını son kullanıcıya anlatırken yararlandığı teknolojiden bahsetti.

Projelerin içinde tasarlanan çevre düzeninin kent boyutuna yansıtılması için yerel yönetimin, farklı sosyal alanların kesiştiği noktalar içinse sosyologların konut üretimi kararlarına katılımı gerekiyor. Günümüzde sosyal sorumluluk projelerinin markalaşmanın bir gerekliliği olarak görüldüğünü belirten Banu Binat, konut sektöründeki üreticilerin çevreci ve sosyal katılımcı olmasının önemini vurgulayarak oturumu kapattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder