21 Mayıs 2014 Çarşamba

'Karanlığın İçindeki Işık'


10 Mayıs'ta Tag Platform olarak 'Karanlıkta Diyalog' sergisine gittik. Üyelerimizden Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencisi Mustafa Kaya deneyim sonrası hissettiklerini yazdı;

"Karanlıkta Diyalog ile görme engellilerin gözleri ile dünyayı gördüm. O dünyanın zorlukları çok. Özellikle Türkiye gibi bir ülkede sadece görme engellilerin değil her bireyin sokakta, trafikte, yollarda yaşadığı bir sürü sorun var.
 Bugün rehberimiz olan güzel kalpli bir insanı ve onun dünyayı algılayış şeklini tanıdım. Trafikte karşıdan karşıya geçmenin görme engelli bir insan için başlı başına büyük bir tehlike ve macera olduğunu gördüm. Bugün daha önce dokunmadığım birçok objeye dokundum. Aslında çevremdeki birçok şeye dokunmadığımı, birçok şeyi dinlemediğimi anladım. Gözler ile yaşamak ön planda olduğunda diğer algı organları ile dünyayı algılamanın arka plana itildiğini fark ettim.

Bugün karanlığın içerisindeki gözle görülemeyen ışığı gördük . Ona dokunabildik, onu duyabildik. İnsanları ses tonları ile tanıdık ki bu da çok ilginçti. Bir yandan da dünyadaki bir sürü pisliği görmediklerini, bilmediklerini düşünüyorum. Yorum yapmanın dahi zor olduğu çok ayrı bir boyut bu.


Mutlaka deneyimlemelisiniz."








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder